Levering

Vi sender varene med Bring/Posten, du velger fraktalternativ i kassen. Vi tilbyr fri frakt på alle ordre over kr 1500,- og inntil 35kg / ett kolli (gjelder kun i fastlands-Norge, og til privatpersoner).

Dersom en pakke har volumvekt som overstiger fysisk vekt, vil volumvekten benyttes for beregning av frakt. Det er ikke gratis frakt ved inntil 35kg dersom volumvekt er høyere enn 35kg. For beregning av volumvekt, benyttes formelen lengde x bredde x høyde / 5000. Mer info på Posten.no.

Vårt mål er alltid å sende varene samme dag dersom bestilling er mottatt før kl 10 på hverdager. Normalt har du varene innen én til tre dager fra vi har mottatt din bestilling. Det er også mulig å hente varene i vår butikk i Bratsbergvegen 2 i Trondheim.

Du vil motta e-post og/eller sms når pakken er klar for avhenting.

Ikke avhentede pakker vil av Posten bli automatisk returnert tilbake til oss. Kjøper holdes ansvarlig for opprinnelige fraktkostnader fra kjøper til selger. I tillegg, vil kjøper bli fakturert for fraktkostnader for returen med kr 250,- per kolli opptil 35kg, eventuelt tillegg ved enkeltkolli som overstiger 35kg.

Reklamasjon og erstatningsansvar ved skade oppstått under frakt

Dersom skade på varen har oppstått under frakt, så forholder vi oss til Transportguiden punkt 1.8 hos Bring / Posten. Det er mottakers ansvar å kontrollere godset ved levering. Dersom mottaker har kvittert på transportdokumentet eller signert på håndterminal uten anmerkning, anses godset ved utlevering å være i god stand. Ved eventuell skade må det vedlegges bilder som tydelig viser både indre og ytre emballasje, hele varen, samt selve skaden. Ved større omfattende skader, må godset oppbevares trygt, slik at godset kan besiktiges av takstmann/forsikringsselskap for vurdering. Godset må sikres mot ytterligere skade/manko. Reklamert gods og dets emballasje må oppbevares inntil saken er ferdig behandlet.